Pre správnu inštaláciu hydraulických bŕzd MAGURA pozorne čítajte manuál dodávaný ku každej brzde! MAGURA poskytuje na svoje brzdy ZÁRUKU 5 rokov, konkrétne na tesnenia páky a strmeňa pri používaní výhradne originálnych náhradných dielov MAGURA. Viac o záruke sa dočítate https://www.magura.com/en/components/techcenter/faq-5-year-leak-proof-guarantee
Upozorňujeme, že produkty MAGURA sú citlivé na uťahovacie momenty skrutiek a spojov. Na poškodenia zapríčinené nesprávnym úťahovacím momentom sa záruka NEVZŤAHUJE! Momenty sú vždy uvedené v návode alebo manuály.
Strmeň | 6 Nm |
Objímka | 4 Nm |
Adaptér | 6 Nm |
Kotúč IS | 4 Nm |
Kotúč CL | 40 Nm |
Banjo | 3 Nm |
EBT odvzušnovák na páčke | 0,5 Nm |
Olivová skrutka do páčky | 4 Nm |
Odvzdušňovák na strmeni | 4 Nm |
Brzdové platničky | 2,5 Nm |
Spoločnosť Magura prináša na trh produkty s cieľom, aby bežný spotrebiteľ zvládol inštaláciu alebo základný servis podľa priložených textovo-obrázkových manuálov alebo videonávodov. Ak však chcete zveriť svoje brzdy odborníkom, radi pomôžeme:
Pre správnu inštaláciu brzdovej páky je nutné najskôr správne nasmerovať šípky, ktoré sú vyrazené na Magura MT objímke riadidiel (šípky smerom nahor). Najskôr je nutné dotiahnuť vrchnú skrutku upínacej objímky tak, aby tu nebola žiadna medzera medzi pákou a objímkou, potom je možné dotiahnuť spodné skrutku objímky. Normálne by pri spodnej skrutke mala byť 2-3mm medzera medzi objímkou a pákou. Nepreťahujte skrutky viac ako momentom 3 NM. Pretiahnutie skrutiek alebo nesprávne dotiahnutie vrchného a spodného spoja môže spôsobiť prasknutie upínacie objímky a na toto poškodenie sa nevzťahuje záruka!
Nastavenie BAT (iba na MT7-Bite Point Adjustment-6 polôh): Na pravej páčke krútením v smere hodín (doprava) sa chod páky skracuje a zároveň sa aj znižuje modulácia viac k ON/OFF feelingu (vyššia kúsavosť). Krutením do protismeru hodín predlžujeme chod páky a zvyšujeme moduláciu (dávkovateľnosť). Na ľavej páčke postupujeme opačne.
Pre maximálny výkon bŕzd Magura odporúča výhradne kotúče značky Magura.
Majte prosím preto na vedomí, že:
Každú novú brzdu/platničky/kotúč je nutné "zabehnúť", aby bola dosiahnutá maximálna brzdná sila.
MAGURA odporúča: Na rovnej ceste zabrzdiť z cca 30km/h do úplného zastavenia jednou brzdou a tento postup opakovať 30x a potom 30x pre druhú brzdu. Neodporúča sa zabehávať dlhým a nepretržitým brzdením, čo môže spôsobiť vytvorenie skla na povrchu platničiek (glazzing)
VIKTOR odporúča: skracovať hadice až po zabehnutí!